Dag een - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Fleur Lans - WaarBenJij.nu Dag een - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Fleur Lans - WaarBenJij.nu

Dag een

Door: Fleurie

Blijf op de hoogte en volg Fleur

15 Augustus 2014 | Noorwegen, Oslo

Goed, nadat we dus geland waren op Oslo om 23.15, moesten we naar band 5 voor de koffers. Toen we daar aankwamen stonden daar een stuk of honderd koffers uitgestald uit Bangladesh. Ik weet dat ik niet zonder eten kan, maar deze mensen hadden allerlei producten in hun koffers gepropt, want de lucht die daar vanaf kwam was niet normaal...
Algoed, wij wachten bij de band, en de koffers kwamen maar niet. Dus op een gegeven moment draaide ik me om, en zie ik op een heel andere band onze koffers voorbij gaan.
Wij kijken of het wel écht onze koffers waren, en jahoor dat waren ze. Dus we hebben ze van die band afgepakt en zijn naar beneden gelopen.

Toen moesten we een plekje gaan zoeken om eventueel te kunnen slapen. Want we moesten van 23.15 tot 06.59 wachten op de eerste trein. Voor de eerste twee uur was er gratis Wifi, dus daar hebben we eerst gebruik van gemaakt. Nadat die op was, moesten we toch echt iets anders gaan verzinnen. En overal waar je op kon zitten, liggen of enigszins slapen lagen mensen te slapen in slaapzakken, of ingewikkeld in jassen of sjaals. Uiteindelijk kregen we een tip van een medewerker van daar, dat we het pizza restaurantje in mochten lopen helemaal naar achter, en dat daar van die banken waren waar je wel lekker op sliep. Wij daar heenlopen en toen we daar aankwamen leek het net een soort zwerver opvang. Overal waar je kon slapen lagen mensen, en stonden karretjes met koffers. Gelukkig was er nog een bank vrij waar we op konden slapen. En daar hebben we ongeveer 2 uur geslapen, tot we wakker werden gemaakt door iemand die daar werkte (awkwurd.. )
3 broodjes, een koekje en een paar uur slaap verder was het eindelijk half 7.

Toen zijn we naar de trein gelopen (wat echt niet heel makkelijk gaat met twee koffers én handbagage) En hebben we een plaatsje gezocht. We zouden 08.44 aankomen, wat uiteindelijk 10.00 werd. Want na een uur stilstaan moesten we per bus verder naar Lillehammer. Daar eenmaal aangekomen om 10.30 stond onze buddy daar en konden we eindelijk naar onze kamers gaan in Smestadt. Het was weer een heel gedoe om die koffers in de kamers te krijgen, de weg is namelijk best wel licht hellend. Eenmaal aangekomen bleek dat ik en Yenthl niet op dezelfde verdieping zaten, dat viel een beetje tegen.. We kregen een rondeleiding van buddy Madeleine. Uitleg over het schoonmaken, de wifi, het wassen etc. En toen mochten we de kamers zien (foto's zijn bijgevoegd)
Opzich een prima kamertje, al ga ik mijn douche thuis ontzettend missen..

Toen heb ik mijn koffer uitgepakt en alles een plekje gegeven. Ik heb een paar keer bij mezelf gedacht waarom doe ik dit? En is dit het nou? Hetgeen waar ik het meeste tegenop keek was de gedeelde keuken.. Kom je daar aan in je pyama, goodmorning... Awkwurd as fuck.. Maarja, dat moet maar dan..

We hebben ook boodschappen gedaan bij Coop met Jacob, die komt uit Tsjechie? of Slowakije? Wat is het duur zeg in Noorwegen! Ik heb voor 40 euro boodschappen gedaan en dat is dan enkel avondeten en ontbijt...
Toen hebben we een spectaculair avond diner gehad met pasta, saus en kip. Echt enorm indrukwekkend, maar het smaakte haha. Toen lekker met Yenthl een filmpje gekeken en optijd gaan slapen

Vandaag zouden de andere exchange students uitgaan... Ik ben benieuwd, en ik baal enorm dat ik geen hakken bij me heb, alleen maar gympies..

  • 17 Augustus 2014 - 13:08

    Kelly:

    Het kamertje ziet er opzich wel leuk uit maar het zal vast wel wennen zijn daar en ik wist dat leven daar niet goedkoop is haha veel plezier!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fleur

Hei! Vanaf 14 Augustus zal ik 4 maanden te vinden zijn in Noorwegen, om hier twee Engelstalige minoren te volgen. De minoren die ik ga volgen zijn: Norwegian Culture and Society & Eventmanagement. Ook ga ik een Noorse taalcursus volgen, en een poging doen om Noors te kunnen spreken, haha! Ik verblijf in Lillehammer, in een studentenhuis. Gelukkig wel met een eigen badkamer, en gedeelde keuken. Ik zal om de paar dagen een verslag schrijven om te laten weten hoe het me vergaat daar, zodat je me niet hoeft te missen. Mijn skype is: fleurvdlans Altijd leuk om even te babbelen, toch?

Actief sinds 13 Aug. 2014
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 6506

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2014 - 20 December 2014

Noorwegen!

Landen bezocht: