21-082014 t/m nu. - Reisverslag uit Lillehammer, Noorwegen van Fleur Lans - WaarBenJij.nu 21-082014 t/m nu. - Reisverslag uit Lillehammer, Noorwegen van Fleur Lans - WaarBenJij.nu

21-082014 t/m nu.

Door: Fleurie

Blijf op de hoogte en volg Fleur

26 Augustus 2014 | Noorwegen, Lillehammer

21-08-2014
Vandaag met Yenthl een wandeling gemaakt om überhaupt bij het meer te komen, en om vanaf daar weer te komen bij de ‘beschaving.’ Het meer was wel super mooi! Het was ook een mooie dag want de zon scheen. Dus dan is alles ook al snel mooier. Daarna moesten we de weg terug zien te vinden naar het winkelcentrum. Ik denk dat we uiteindelijk een uur hebben gewandeld, en dat is dan ook waarom we wel een maaltijdje bij de Macdonalds hadden verdiend :) Hartstikke duur daar! Een cheeseburger in Nederland is 2 euro (of soms 1) en hier heb ik er 4/5 euro voor betaald. Maar hé ik heb er elke hap van genoten. En je moet toch een keer in de duurste (!) Macdonalds ter wereld hebben gegeten? Toen zijn Yenthl en ik nog de shoppingmall in geweest, en hebben we toch weer wat kleding gekocht. Een warm lang grijs vest, grijze sjaal en een grijze skinny. Daarna hadden we een ‘Rebus hunt’ in het park. We moesten elke keer een opdracht doen, en per goed uitgevoerde opdracht kreeg je dan punten. Bijvoorbeeld 50 keer opdrukken (1 iemand uit je team kiezen) kreeg je 5 punten voor, of een (originele!) piramide van mensen maken, touwtje springen, als snelste een ‘sliert’ van kleding maken etc. Opzich wel een leuke manier om alle andere exhange students te leren kennen. We hebben uiteindelijk 40 punten verzameld, wat echt niet heel slecht is! In de avond hebben we lekker niks gedaan, afgezien van series kijken, foto’s op mijn laptop plaatsen enzo.

22-08-2014
Vandaag was ik met Caro (Duits meisje) wéér naar de shopping mall geweest om sportkleding te kopen. De fitnesszaal in school is gratis! En je mag 24/7 de school binnen om te sporten/leren/whatever… Dus je kunt gewoon de hele week naar binnen als je wilt. Dus heb ik een sportbroek gekocht, en wat hemdjes. En ik heb nog wat sokken gekocht, want volgens mijn moeder niet nodig was om meer dan 10 paar mee te nemen..  Maar het wassen hier is 18 kronen wat omgerekend 3 euro per keer is. Dus vind het zonde om van die kleine wasjes elke keer te doen. Caro en ik hebben nog een pasta gegeten bij een cafétje in de shoppingmail (109 kronen!) wat 16 euro is ongeveer. Wat wel gaaf was, was dat je bij je bestelling een klein apparaatje meekreeg, en dat ging piepen als je bestelling klaar was (klein stukje moderne technologie) Daarna gingen we naar het Maihaugen open-air museum. Een stukje geschiedenis van Noorwegen. Er stonden daar allerlei gebouwen (kerk, boerderijen, school en stallen voor dieren) van vroeger (15e eeuw?) Was wel gaaf om te zien hoe de Noren in die tijd al prachtige versierde huizen en kerken hadden. Na deze tour hadden we eigenlijk de ‘pub crawl’ oftewel de kroegentocht. Maar het was de bedoeling dat wij in elke club een drankje of shotje gingen kopen, en aangezien het enorm duur is in Noorwegen zou je dan op een avond tussen de 1000 en 2000 Kronen uitgeven… Dus Yenthl en ik hadden besloten om bij een van de buddy’s te gaan zitten met bier. We hebben daar het spel Kingsen in het leven geroepen, en enorm gelachen. We waren uiteindelijk om half 3 thuis, want we moesten nog 30 minuten lopen vanaf het huis van de buddy naar ons huis in Smestadt.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
De laatste dagen zijn heel erg relaxed geweest. Mijn eerste les begin pas morgen (27-08) dus ik heb al een paar dagen vrij, heel rot… :-) Gister (25-08) zijn Yenthl en ik naar de sportschool op school geweest! Was best wel een mooie sportschool voor een die gratis bij de school zit. Ik heb eerst gefietst voor 10 minuten (warming-up) toen de krachtapparaten gedaan (waar ik nu echt spijt van heb, want ik voel elke spier in mijn lichaam… ) en daarna nog 30 minuten op de loopband. Morgen (27-08) ga ik denk ik weer na mijn eerste lesje, mits mijn spierpijn dan wel minder is, anders ga ik dood. En moeders is bezig met een pakketje te maken met wat kleding, schoenen, sportkleding, verzorgingsproducten en het nodige eten. Omdat alles hier zo duur is, ben ik blij met alles wat eetbaar is haha! Ik ben dat ik volslank terugkeer in Nederland. Leuk ook dat ik met Kerst terug ben, wat vaak niet echt een goede maand is voor de kilo’s… Ik ga straks even met Yenthl en Caro wandelen en langs de shoppingmall, want in de nieuwe sportbroek zit nu al een gaatje… Te hard gesport denk? En verder staat er vandaag niks op de planning. Ben benieuwd wat Yenthl en ik nu weer gaan eten als avondeten, we worden steeds creatiever met restjes die over zijn. Het is vaak een combinatie van rijst, groente en een woksaus/wokkruiden of een soort pasta gerecht. En dan ook lekker bevroren groentes, want verse zijn onbetaalbaar :) Ik ben benieuwd naar mijn eerste les morgen..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fleur

Hei! Vanaf 14 Augustus zal ik 4 maanden te vinden zijn in Noorwegen, om hier twee Engelstalige minoren te volgen. De minoren die ik ga volgen zijn: Norwegian Culture and Society & Eventmanagement. Ook ga ik een Noorse taalcursus volgen, en een poging doen om Noors te kunnen spreken, haha! Ik verblijf in Lillehammer, in een studentenhuis. Gelukkig wel met een eigen badkamer, en gedeelde keuken. Ik zal om de paar dagen een verslag schrijven om te laten weten hoe het me vergaat daar, zodat je me niet hoeft te missen. Mijn skype is: fleurvdlans Altijd leuk om even te babbelen, toch?

Actief sinds 13 Aug. 2014
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 6526

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2014 - 20 December 2014

Noorwegen!

Landen bezocht: